Random Posts

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2016

Στο προσκήνιο και πάλι η ελονοσία με τους φόρους να ξεκινούν απο τις επόμενες ημέρες

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΟΝΟΣΙΑ

Στο «κόκκινο» Λακωνία, Ηλεία, Βορειοανατολική Αττική, Βοιωτία, Ημαθία, Πέλλα, Τρίκαλα - Στα 65 τα κρούσματα από την αρχή του χρόνου

Υγειονομικός συναγερμός έχει σημάνει στις αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας για την
ελονοσία. Οι ειδικοί αναμένουν νέο κύμα έξαρσης  της νόσου τις επόμενες εβδομάδες
και μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου σε πολλές περιοχές της επικράτειας, καθώς στο διάστημα αυτό αναμένεται να εκδηλωθούν οι συνέπειες από την τωρινή έντονη δραστηριότητα των μεγάλων πληθυσμών των κουνουπιών. Με δεδομένο ότι το τρέχον διάστημα καταγράφεται μεγάλη κυκλοφορία των πληθυσμών κουνουπιών του γένους Anopheles sacharovi, που αποτελούν τους βασικούς διαβιβαστές της ελονοσίας, αλλά και ότι ο χρόνος επώασης της νόσου κυμαίνεται από 10 ημέρες έως και τέσσερις εβδομάδες, τα νέα περιστατικά θα ενσκήψουν με γεωμετρική πρόοδο.

Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων  (ΚΕΕΛΠΝΟ), από την αρχή του έτους μέχρι και τα μέσα Αυγούστου έχουν καταγραφεί συνολικά 65 κρούσματα ελονοσίας εκ των οποίων τα 61 είναι εισαγόμενα (αφορούν οικονομικούς μετανάστες απο περιοχές κυρίως της Νοτιοανατολικής Ασίας) και τα 4 έχουν ενδείξεις εγχώριας μετάδοσης (αφορούν Έλληνες που εκδήλωσαν τη νόσο εντός της χώρας και χωρίς να έχουν ταξιδέψει στην αλλοδαπή).

Αυτό που ανησύχησε, όμως, και ανησυχεί ακόμη τους ειδικούς είναι ότι εφέτος τα εγχώρια κρούσματα καταγράφηκαν σε νέες περιοχές μετάδοσης, (Αχαϊα, Ηλεία, Θεσσαλονίκη), σε σχέση με τα κρούσματα του περασμένου έτους, γεγονός που δείχνει τη μολυσματική επέλαση της νόσου. Οι τρεις αυτοί νομοί, μάλιστα, έχουν τεθεί από τους επιστήμονες του ΚΕΕΛΠΝΟ σε κλοιό επαγρύπνησης, καθώς έχουν όλα τα χαρακτηριστικά των ευάλωτων περιοχών, δηλαδή είναι αυξημένου κινδύνου για την μετάδοση της ελονοσίας.

Στο «κόκκινο» παραμένουν όλες οι περιοχές στις οποίες μέχρι και πέρυσι καταγράφονταν κρούσματα, οπως Λακωνία, Ηλεία, Βορειοανατολική Αττική, Βοιωτία, Ημαθία, Πέλλα, Τρίκαλα, αλλά και γενικά όλες οι περιοχές με υδάτινο στοιχείο (ποτάμια, λίμνες, βάλτους), αγροτική παραγωγή και μετανάστες απο χώρες της Ασίας όπου ενδημεί η ελονοσία ως εργατικό δυναμικό.

Η νόσος μεταδίδεται με τσίμπημα κουνουπιού του γένους Anopheles sacharovi το οποίο προηγουμένως έχει τσιμπήσει προσβεβλημένο, μολυσμένο άτομο. Μετάδοση από άνθρωπο σε άνθρωπο δεν γίνεται. Άλλοι τρόποι μετάδοσης είναι μέσω της κύησης (από την προσβεβλημενη με το παρασιτο της ελονοσίας μητέρα στο παιδί), μέσω της μεταμόσχευσης οργάνων καθώς και μέσω της μετάγγισης εφόσον το αίμα είναι μολυσμένο με το παράσιτο της ελονοσίας.

Τα συμπτώματα της νόσου είναι υψηλός πυρετός, κακουχία, μυαλγία, κεφαλαλγία, ναυτία, εμετός, διάρροια, και σε ορισμένες περιπτώσεις εμφανίζεται ίκτερος και αναιμία λόγω της καταστροφής των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει εμβόλιο για την πρόληψη της νόσου, ενώ είναι διαθέσιμα αποτελεσματικά ανθελονοσιακά φάρμακα. Η ελονοσία είναι ιάσιμη και θεραπεύεται αποτελεσματικά, στην περίπτωση που διαγνωστεί έγκαιρα και ο ασθενής λάβει την κατάλληλη αγωγή.Σε περίπτωση που δεν δοθεί κατάλληλη θεραπεία, σε σοβαρές μορφές της νόσου μπορεί να παρουσιαστούν νευρολογικά συμπτώματα, νεφρική ή αναπνευστική ανεπάρκεια.

Η παράμετρος της μετάδοσης μέσω του μολυσμένου αίματος έχει άμεσο αντίκτυπο
στη διαδικασία της συλλογής αίματος μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών των νοσοκομείων. Κι αυτό διότι όσες περιοχές μπαίνουν στο "κόκκινο" λόγω της εμφάνισης εγχώριου κρούσματος, μπαίνουν και σε ετήσια καραντίνα σε ό,τι αφορά τη συλλογή αίματος. Αυτό σημαίνει ότι για διάστημα ενός έτους η επίμαχη περιοχή, σε ακτίνα έξι χιλιομέτρων απο το σημείο εμφάνισης του εγχώριου κρούσματος, αποκλείεται από την διαδικασία συλλογής αίματος για τις ανάγκες του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας.

Εφέτος, σύμφωνα με πληροφορίες, ο αποκλεισμός της περιοχής του Άραξου στην Αχαΐα καθώς και περιοχών της Θεσσαλονίκης έχει πλήξει την προσπάθεια γεμίσματος της εθνικής δεξαμενής με αίμα, καθώς στις αποκλεισμενες από την αιμοδοσία περιοχές βρίσκονται μονάδες στρατού που αποτελούν βασικά σημεία τροφοδοσίας της δεξαμενής.

Το ιστορικό της ελονοσίας στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η νόσος εκριζώθηκε το 1974, μετά από εντατικό και επίπονο πρόγραμμα καταπολέμησης (1946–1960).Έκτοτε, καταγράφονται στην Ελλάδα ετησίως περίπου 20-50 περιστατικά που σχετίζονται -στη μεγάλη τους πλειονότητα- με ταξίδι ή παραμονή σε ενδημική για την ελονοσία χώρα (εισαγόμενα περιστατικά). Ωστόσο, από το 2009 έως το 2013 καταγράφονταν ετησίως κρούσματα ελονοσίας με ενδείξεις εγχώριας μετάδοσης σε διάφορες περιοχές της χώρας: επτά  κρούσματα το 2009, τέσσερα το 2010, 42 κρούσματα το 2011, 20 το 2012 και τρία  το 2013. Το 2014 δεν καταγράφηκε εγχώρια μετάδοση της νόσου σε καμία περιοχή της χώρας. Το 2015 καταγράφηκαν ξανά 6 εγχώρια κρούσματα ελονοσίας σε νέες και παλαιές περιοχές μετάδοσης.

Το ΚΕΕΛΠΝΟ, βάσει της επιδημιολογικής εικόνας του νοσήματος και των εφαρμοζόμενων μέτρων πρόληψης, θεωρεί ότι ο κίνδυνος μετάδοσης της ελονοσίας σε ταξιδιώτες στην Ελλάδα ειναι πολυ χαμηλός. Για το λόγο αυτό δεν συνιστά λήψη προληπτικής φαρμακευτικής αγωγής έναντι της ελονοσίας, σε άτομα που σκοπεύουν να επισκεφθούν οποιαδήποτε περιοχή της χώρας στην οποία έχει εμφανισθεί κρούσμα με ενδείξεις εγχώριας μετάδοσης της νόσου.Τονίζει όμως την ανάγκη λήψης όλων των προτεινόμενων μέτρων για την ατομική προστασία  από τα κουνούπια, κατά την περίοδο κυκλοφορίας τους.


ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ




ΤΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΩΣ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΕΒΡΙΟ


Από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο πάνω από 7,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την πληρωμή παλιών και νέων φόρων - Ακριβαίνουν από Ιανουάριο βενζίνη, καφές και τσιγάρα

Πάνω από 30 δισ. ευρώ για φόρους καλούνται να δώσουν στο κράτος 7,5 εκατομμύρια μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρήσεις και ιδιοκτήτες ακινήτων, χωρίς να συνυπολογίζονται καν οι αυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών ή άλλες μειώσεις συντάξεων και επιδομάτων.

Μέσα σε 150 ημέρες, από το τέλος Σεπτεμβρίου μέχρι τον Ιανουάριο του 2017, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να βγάλουν από τις τσέπες τους και να πληρώσουν πάνω από μια ντουζίνα αυξημένους ή νέους φόρους, όπως:

■ φόρο εισοδήματος,
■ ειδική εισφορά αλληλεγγύης,
■ τέλος επιτηδεύματος,
■ φόρο πολυτελούς διαβίωσης,
■ Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ),
■ ΦΠΑ αυξημένο από 23% σε 24% σε όλα τα νησιά,
■ τέλος σταθερής τηλεφωνίας,
■ αυξημένο ειδικό φόρο σε βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, υγραέριο,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στον καφέ,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στα ηλεκτρονικά τσιγάρα,
■ νέα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. για το έτος 2017.

Θα βρέξει φόρους

Οι φόροι πλέον θα επιβάλλονται κατά κύματα. Το ημερολόγιο της Εφορίας προβλέπει την είσπραξη τουλάχιστον δύο ή και παραπάνω φόρων κάθε μήνα, όπως:

Tον Σεπτέμβριο:
 ■ πρέπει να πληρωθούν περίπου 1,8 δισ. ευρώ από τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος
 ■ και η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ που υπολογίζεται ότι θα είναι στα 600 εκατ. ευρώ

 Tον Οκτώβριο:
 ■ έρχεται η δεύτερη δόση του φόρου ακινήτων, που αντιστοιχεί σε περίπου 550 εκατ. ευρώ
 ■ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης που θα αυξηθεί από τις 15 Οκτωβρίου 2016  κατά 0,05 ευρώ το λίτρο, από τα 0,23 στα 0,28 ευρώ. Οι λιανικές τιμές πώλησης του καυσίμου θα επιβαρυνθούν με επιπλέον 0,06-0,07 ευρώ το λίτρο. Aκόμη  από 1ης Οκτωβρίου επιβάλλεται και ο αυξημένος ειδικός φόρος κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο

Tον Νοέμβριο:
 ■ έρχεται η τρίτη δόση του φόρου εισοδήματος
 ■ πρέπει να καταβληθεί η τρίτη δόση του ΕΝΦΙΑ, ανεβάζοντας τον λογαριασμό στα περίπου 1,7-1,8 δισ. ευρώ.

Τον Δεκέμβριο:
■ θα πληρωθεί η τέταρτη δόση του ΕΝΦΙΑ
■ πάνω από 5 εκατομμύρια κάτοχοι Ι.Χ. αυτοκινήτων και λοιπών οχημάτων θα κληθούν να καταβάλουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2017

Τον Ιανουάριο του 2017:
■ ποδαρικό κάνει το τέλος 5% σε κάθε μηνιαίο ή διμηνιαίο λογαριασμό σταθερής τηλεφωνίας

■ ολοκληρώνεται η τρίτη φάση της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου. Από 1-1-2017 θα πληρώνουν 50% υψηλότερο ΦΠΑ (24% αντί 16%) και οι κάτοικοι στα νησιά της άγονης γραμμής όπου ισχύει ακόμη η έκπτωση (ενώ έχει καταργηθεί ήδη σε Μύκονο, Σαντορίνη κ.ά.)

■ θα πληρωθεί η πέμπτη και τελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ

 ■ αυξάνονται οι ειδικοί φόροι στα καύσιμα, όπως:
 α) ο  ΕΦΚ στη βενζίνη θα αυξηθεί από τον Ιανουάριο του 2017 κατά 3 λεπτά το λίτρο (από τα 0,67 στα 0,70)
 β) στο πετρέλαιο κίνησης θα αυξηθεί κατά 8 λεπτά το λίτρο (από τα 0,33 στα 0,41)
 γ) στο υγραέριο κίνησης ο ειδικός φόρος θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο (από τα 0,33 στα 0,43)

Μαζί με ΦΠΑ 24%, η τελική επίπτωση στη λιανική τιμή πώλησης της βενζίνης θα είναι μια ανατίμηση της τάξης των 4 λεπτών ανά λίτρο, με συνέπεια η αμόλυβδη να πωλείται σε τιμές πέριξ των 1,40 ευρώ το λίτρο (με βάση τις σημερινές διεθνείς τιμές των καυσίμων). Στο πετρέλαιο κίνησης η αύξηση του φόρου κατά 8 λεπτά το λίτρο θα έχει ως συνέπεια η μέση λιανική τιμή να υπερβεί το 1,10 ευρώ, ενώ στο υγραέριο κίνησης κατά 12-13 λεπτά το λίτρο

■ αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στα τσιγάρα και τα λοιπά προϊόντα καπνού. Ο πάγιος φόρος κατανάλωσης που επιβαρύνει τον λεπτοκομμένο καπνό θα αυξηθεί την 1-1-2017 από τα 156,70 στα 170 ευρώ ανά κιλό. Ο αναλογικός φόρος θα αυξηθεί από 20% στο 26% της λιανικής τιμής πώλησης. Το αποτέλεσμα των αυξήσεων αυτών στους ΕΦΚ των τσιγάρων και του καπνού θα είναι να αυξηθούν οι λιανικές τιμές πώλησης κατά 0,50 έως 1 ευρώ ανά πακέτο.

■ ειδικός φόρος κατανάλωσης 10 λεπτά ανά ml επιβάλλεται από 1-1-2017 και στα υγρά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρονικά τσιγάρα

■ επιβάλλεται ειδικός φόρος και στον καφέ. Από 1-1-2017 θα επιβληθεί ΕΦΚ  2 έως 3 ευρώ ανά κιλό στον καβουρδισμένο καφέ και 4 ευρώ ανά κιλό στον στιγμιαίο. Η επιβολή του φόρου αυτού αναμένεται να επιβαρύνει με αυξήσεις κατά 10%-20% τις λιανικές τιμές πώλησης διαφόρων ειδών καφέ.


ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ

Εντυπωσιακά χορευτικά, τραγούδι και βροχή πρωταγωνίστησαν στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Ρίο της Βραζιλίας, με την χρυσή Ολυμπιονίκη Κατερίνα Στεφανίδη να μπαίνει πρώτη στο στάδιο κρατώντας την ελληνική σημαία.

Οι 31 Ολυμπιακοί Αγώνες ολοκληρώθηκαν στο Ρίο έπειτα από 16 ημέρες αδιάκοπης αθλητικής δράσης και από σήμερα ξεκινά η 32η Ολυμπιάδα ενόψει της διοργάνωσης που αναλαμβάνουν πλέον οι Ιάπωνες στο Τόκιο για το 2020.

Η Ολυμπιακή Φλόγα έσβησε με τεχνητή βροχή έπειτα από μια τελετή, η οποία κράτησε σχεδόν 3 ώρες και περιελάμβανε εντυπωσιακούς χωρούς, αρκετό τραγούδι, την παρουσία των περισσότερων αθλητών και αθλητριών πιου έλαβαν μέρος στους Αγώνες, αλλά και μια γεύση για το τι θα προσφέρουν οι Ιάπωνες το 2020.

Ενα συγκρότημα κρουστών και δεκάδες χορευτές ντυμένοι τροπικά πουλιά όπου σχημάτιζαν διάφορα σχήματα, ήταν η πρώτη εικόνα που δημιουργήθηκε στο Μαρακανά.

Η Κατερίνα Στεφανίδη μπήκε πρώτη στην παρέλαση των χωρών, κρατώντας ψηλά την ελληνική σημαία ενώ αμέσως πριν ακούστηκε ο Εθνικός Ύμνος της Βραζιλίας με τη σημαία της χώρας να σχηματίζεται στον αγωνιστικό χώρο του ιστορικού γηπέδου.

Την χρυσή Ελληνίδα Ολυμπιονίκη ακολούθησαν όλοι οι σημαιοφόροι των υπόλοιπων χωρών μαζί με τις αποστολές ενώ αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν τα καθίσματα που τοποθέτησαν οι διοργανωτές για τους αθλητές μέσα στο γήπεδο.

Ακολούθησε πολύ τραγούδι και χορός με τους θεατές στις κερκίδες να παίρνουν το ρυθμό από τους τραγουδιστές που εναλλάσονταν και τους αθλητές να χορεύουν ασταμάτητα.

Οι παραδοσιακές εικόνες από την ιστορία της Βραζιλίας δεν έλειψαν, με τη θεματική ενότητα της τέχνης των ανθρώπων με ζωγραφιές προϊστορικών ανθρώπων που έχουν βρεθεί στις κοιλάδες της χώρας.

Ακολούθησαν, η απονομή των μεταλλίων για τους νικητές της τελευταίας ημέρας ενώ ακούστηκε ξανά ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας και η έπαρση της σημαίας δίπλα σε αυτή τη Βραζιλίας, των Ολυμπιακών Αγώνων και φυσικά της Ιαπωνίας, η οποία θα διοργανώσει τους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2020.


Μετά την παρουσίαση του Τόκιο που παίρνει την σκυτάλη από το Ρίο, εμφανίστηκε και ο Ιάπωνας πρωθυπουργός, μέσω ενός γιγάντιου σωλήνα, ο οποίος θεωρητικά και μέσω της τεχνολογίας, τον μετέφερε απευθείας στο Ρίο από την πατρίδα του.Η τεχνολογία φαίνεται πως θα κλέψει την παράσταση το 2020 και οι Ιάπωνες φρόντισαν να δώσουν ήδη μια μικρή γεύση γι'αυτό που περιμένουμε σε τέσσερα χρόνια.

Το σβήσιμο της Ολυμπιακής Φλόγας, αποτέλεσε και τυπικά την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων στο Ρίο και αυτό που ακολούθησε αμέσως μετά θύμισε κάτι από καρναβάλι, με χιλιάδες πυροτεχνήματα να εκτοξεύονται στον ουρανό και ο χορός να παίρνει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο.

Για τους Έλληνες, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Ρίο θα θυμίζουν την 5η καλύτερη συγκομιδή μεταλλίων στην Ιστορία: έξι μετάλλια. Τρία χρυσά, ένα ασημένιο και δύο χάλκινα. Η τελευταία φορά που η Ελλάδα πανηγύρισε την κατάκτηση χρυσού μεταλλίου σε Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν το 2004, στην Αθήνα. Οι Έλληνες θα θυμούνται τα «χρυσά» παιδιά τους και τις συγκλονιστικές μάχες τους πριν ανέβουν στην κορυφή του κόσμου: το «χρυσό πιστόλι» Άννα Κορακάκη, τον "Gold Lord of the Rings" Λευτέρη Πετρούνια και την χρυσή «βασίλισσα των αιθέρων» Κατερίνα Στεφανίδη.

Με την ίδια συγκίνηση, η Ελλάδα θα... φουσκώνει από υπερηφάνεια και για το πιο χρυσό... ασημένιο μετάλλιο, αυτό του Σπύρου Γιαννιώτη στα 10 χιλιόμετρα κολύμβηση ανοικτής θαλάσσης. Όπως φούσκωσαν και τα πανιά των Τάκη Μάντη και Παύλου Καγιαλή πριν χαρίσουν το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία 470 της ιστιοπλοΐας. Ο... χορός των μεταλλίων είχε αρχίσει με το χάλκινο μετάλλιο της Κορακάκη στα 10μ. αεροβόλο πιστόλι, ενώ το πλήρωμα του διπλού σκιφ γυναικών, Κατερίνα Νικολαΐδου και Σοφία Ασουμανάκη, χάρισε στην Ελλάδα τη μία και μοναδική 4η θέση, μένοντας 5΄΄ μακριά από την... αιωνιότητα.



Πηγή: www.iefimerida.gr


ΒΑΡΥ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ 77ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ

«Βαρύ» είναι το κατηγορητήριο για τον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου στην τραγωδία στην Αίγινα.

Σε αυτό αναφέρεται πως το σκάφος του 77χρονου έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα και έκανε επικίνδυνους ελιγμούς με συνέπεια να εμβολίσει τη βάρκα με τους τουρίστες, προκαλώντας θανάτους και τραυματισμούς κατά συρροή.

«Οδηγώντας το προαναφερόμενο σκάφος αφενός με υπερβολική ταχύτητα για τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή και δη την πυκνότητα της θαλάσσιας κυκλοφορίας ενόψει του θέρους και της εορτής του Δεκαπενταύγουστου, αφετέρου επιχειρώντας επικίνδυνους ελιγμούς και αποδεχόμενος ότι διαταράσσεις τοιουτοτρόπως την ασφάλεια της υδάτινης συγκοινωνίας και τη συνέπεια αυτής (της διατάραξης) δυνατότητα προκλήσεως κινδύνου σε άνθρωπο, επέπεσες λόγω της υπερβολικής ταχύτητας που ανέπτυξες με το ανωτέρο σκάφος στο μέσο περίπου της δεξιάς πλευράς του πλοίου με όνομα “ΕΓ-Τ/Ρ ΑΝΤΩΝΙΑ” στο οποίο επέβαιναν 24 άτομα. Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης επήλθε η βύθιση του πλοίου, οι επιβαίνοντες σε αυτό έπεσαν στη θάλασσα και επήλθε ο θάνατος των τεσσάρων, ενώ προκλήθηκαν σωματικές βλάβες σε τουλάχιστον πέντε εκ των επιβαινόντων» αναφέρεται στο κατηγορητήριο.

Υπενθυμίζεται ότι από τη μεριά του ο 77χρονος υποστήριξε πως δεν έτρεχε, ενώ αποδίδει ευθύνες στο τουριστικό σκάφος «Αντωνία» και τον χειριστή του, καθώς όπως ισχυρίζεται βρισκόταν αριστερά της δικής του πορείας.

«Όπως προκύπτει από τον ανωτέρω χάρτη το σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ ευρίσκετο αριστερά της πορείας μου, ενώ το σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ με έβλεπε προς τη δεξιά του πλευρά. Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατάτρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου». Δια τούτο ο ίδιος είχα τεταμένη την προσοχή μου κυρίως προς τα δεξιά σε περίπτωση που διασταυρωθώ με σκάφος που κινείται από την νησίδα Μονή προς την Πέρδικα και το οποίο όφειλα να φυλάξω ο ίδιος. Ενώ, λοιπόν, το πλοίο μου βρισκόταν κοντά στην παράλλαξη για την σπηλιά της Φώκιας αντιλήφθηκα ξαφνικά την παρουσία ακριβώς λίγα μέτρα μπροστά από την πλώρη 6 την ύπαρξη άλλου σκάφους, το οποίο διασταύρωνε την πορεία μου από τα αριστερά προς τα δεξιά. Η αιφνίδια (κατά την αντίληψη μου) εμφάνιση του σκάφους ΑΝΤΩΝΙΑ αποτέλεσε και την αιτία της προσκρούσεως», ανέφερε μεταξύ άλλων στο απολογητικό του υπόμνημα.




ΠΗΓΗ ΤΗΕ ΤΟC

vxnews

About vxnews

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :