"ΜΠΛΟΚΟ" ΣΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ
Δεσμεύσεις από την πολιτεία να διασφαλίσει την ομαλότητα και τη νομικότητα της διαδικασίας ειδικά σε ό,τι αφορά την πρώτη κατοικία
Να μην μετέχουν σε κανένα πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας ούτε αυτή την εβδομάδα αποφάσισαν οι συμβολαιογράφοι, αφού όπως λένε, δεν διασφαλίζονται οι συνθήκες για την ομαλή διεξαγωγή τους. Οι συμβολαιογράφοι ήδη από την περασμένη εβδομάδα είχαν προχωρήσει σε αποχή από της διαδικασία των πλειστηριασμών, ενώ σε συνέντευξη Τύπου που είχαν παραχωρήσει οι εκπρόσωποί τους είχαν αποκαλύψει ότι δέχονται απειλές.
Η απόφαση αποχής αφορά τη διαδικασία που είναι προγραμματισμένη για την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, ωστόσο, οι συμβολαιογράφοι αναμένεται άμεσα να καθορίσουν τη στάση τους συνολικά.
Οι συμβολαιογράφοι απαιτούν από την Πολιτεία να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας και να διασφαλίσει τη νομιμότητα και την ομαλότητα της διαδικασίας.
Σημειώνεται ότι αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά εβδομάδα που οι συμβολαιογράφοι απέχουν από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. Σε συνέντευξη Τύπου που είχαν παραχωρήσει οι εκπρόσωποί τους την περασμένη εβδομάδα, είχαν καλέσει τον τον πολιτικό κόσμο να νομοθετήσει άμεσα και να θέσει όρια για την απαλλαγή της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς, ενώ παράλληλα έθεσαν το ζήτημα της στοχοποίησης τους από πολίτες, όπως έγινε πρόσφατα στην Θεσσαλονίκη και ζήτησαν προστασία.
Όπως τόνισαν οι συμβολαιογράφοι μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα θα λάβουν τις αποφάσεις και θα καθορίσουν το πλαίσιο των αντιδράσεων τους.
Σημείωσαν, ότι όπως διαφαίνεται θα υπάρξει επιτάχυνση της διαδικασίας των πλειστηριασμών και επισήμαναν ότι μέχρι 16 Φεβρουαρίου 2016 μόνο στο Ειρηνοδικείο Αθηνών εκκρεμούσαν 40.000 διαταγές πληρωμών, πολλές από τις οποίες συνδέονται άμεσα με πλειστηριασμούς ακινήτων και αγροτεμαχίων.
Ζήτησαν, ακόμα, να προστατευτεί η διαδικασία των πλειστηριασμών για το καλό του πολίτη και της τήρησης της νομιμότητας.
Επίσης, ανέφεραν ότι έχουν στοχοποιηθεί, ότι δέχονται επιθέσεις και απειλές από πολίτες, ενώ στα Ειρηνοδικεία όπου διεξάγονται οι πλειστηριασμοί, υπάρχουν εντάσεις και βίαιες ενέργειες.
ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΑΠΕ
Ενα τραγικό λάθος έκανε το κρατικό πρακτορείο Ειδήσεων ΑΠΕ-ΜΠΕ προκαλώντας παραλίγο... διπλωματικό επεισόδιο Ελλάδας-Τουρκίας.
Σε διορθωτική του δήλωση πριν από λίγο το ΑΠΕ-ΜΠΕ ξεκαθάρισε ότι ο Ταγιπ Ερντογάν δεν μίλησε για δημοψήφισμα στην Δυτική Θράκη.
«Τα αναφερόμενα στη τρίτη και τέταρτη παράγραφο, εκ παραδρομής αποδόθηκαν στον Ρ. Τ. Ερντογάν αντί στον τουρκικό Τύπο» αναφέρει το τηλεγράφημα. Αυτό που έγινε, είναι ο συντάκτης του άρθρου να αποδώσει τα σχόλια του τουρκικού Τύπου (της Σαμπάχ) που αναφέρονταν στο Εθνικό Συμβόλαιο που είχε αποφασιστεί στην τουρκική εθνοσυνέλευση το 1920. Εκεί η Σαμπάχ παρέθετε τα όσα είχαν αποφασιστεί, μεταξύ των οποίων και η φράση «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα».
Αυτή η φράση αποδόθηκε στον Τούρκο Πρόεδρο προκαλώντας... πανικό στην Αθήνα.
Το ΑΠΕ απέλυσε τον Αρη Αμπατζή από το ΑΠΕ
Μετά την «γκάφα» ο διευθυντής του ΑΠΕ-ΜΠΕ Μιχάλης Ψύλλος ανακοίνωσε ότι διακόπτει την συνεργασία με τον ανταποκριτή στην Τουρκία Αρη Αμπατζή.
«Μετά το τραγικό σφάλμα στο τηλεγράφημά μας με τίτλο "Τουρκία: Ο Ερντογάν για τα σύνορα του Οθωμανικού κράτους, τη Μοσούλη, τη Θράκη και την Κύπρο" το ΑΠΕ-ΜΠΕ διακόπτει τη συνεργασία του με τον συνεργάτη-ανταποκριτή του στην Τουρκία, Άρη Αμπατζή» αναφέρει η ανακοίνωση του Μιχάλη Ψύλου, προέδρου του ΔΣ και Γενικού Διευθυντή του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η αντίδραση του ΥΠΕΞ
Το ΥΠΕΞ έσπευσε να διαμηνύσει, λίγα μόλις λεπτά μετά τη δημοσίευση της είδησης από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, και πριν επιβεβαιώσει τα λεγόμενα του Τούρκου προέδρου, πως «η Θράκη είναι ελληνική» και πως είναι «αδιανόητη και επικίνδυνη οποιαδήποτε άλλη σκέψη»
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ:
Η δημόσια ανακίνηση ιστορικών και ειδικά συνοριακών ζητημάτων που η Συνθήκη της Λωζάννης έχει ρυθμίσει οριστικά και αμετάκλητα, διαμορφώνοντας αντικειμενικά δεδομένα δεσμευτικά για όλους, είναι προκλητική και υπονομεύει την περιφερειακή σταθερότητα.
Ο σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου και των Διεθνών Συνθηκών επιβάλλει τη διατύπωση υπεύθυνων θέσεων μακριά από παρωχημένους αναθεωρητισμούς.
Η Θράκη είναι ελληνική, δημοκρατική και ευρωπαϊκή. Οποιαδήποτε άλλη σκέψη είναι αδιανόητη και επικίνδυνη.
Το διορθωμένο τηλεγράφημα του ΑΠΕ:
ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Στο τηλεγράφημά μας με τίτλο "Τουρκία: Ο Ερντογάν για τα σύνορα του Οθωμανικού κράτους, τη Μοσούλη, τη Θράκη και την Κύπρο", τα αναφερόμενα στη τρίτη και τέταρτη παράγραφο, εκ παραδρομής αποδόθηκαν στον Ρ. Τ. Ερντογάν αντί στον τουρκικό Τύπο. Αντικαθίστανται δε από τα εξής:
"Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Σαμπάχ, για το περιεχόμενο του «Εθνικού Συμβολαίου και στo σημείο αναφορικά με τη Δυτική Θράκη αναφέρει: «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα. Ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα νησιά του Αιγαίου».
Ακολουθεί το τηλεγράφημα διορθωμένο.
«Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος με αφορμή την υπόθεση της Μοσούλης είπε πως η Τουρκία «εκτός από τα 79 εκατομμύρια των πολιτών της, φέρει ευθύνη και απέναντι στα εκατοντάδες εκατομμύρια αδέλφια μας στη γεωγραφική περιοχή με την οποία μας συνδέουν ιστορικοί και πολιτισμικοί δεσμοί». Στο πλαίσιο αυτό, ο Ερντογάν έκανε λόγο και για τη «Δυτική Θράκη».
«Είναι καθήκον, αλλά και δικαίωμα της Τουρκίας να ενδιαφέρεται για το Ιράκ, τη Συρία, τη Λιβύη, την Κριμαία, το Καραμπάχ, τη Βοσνία και τις άλλες αδελφές περιοχές. Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», υποστήριξε ο Ερντογάν σε ομιλία του στη Ρίζε και πρόσθεσε: «Η στιγμή που θα παραιτηθούμε από αυτό, θα είναι η στιγμή που θα χάσουμε την ανεξαρτησία μας και το μέλλον μας».
Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Σαμπάχ, για το περιεχόμενο του «Εθνικού Συμβολαίου και στo σημείο αναφορικά με τη Δυτική Θράκη αναφέρει: «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα. Ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα νησιά του Αιγαίου».
Απ. Δοξιάδης: Ανεύθυνο το ΑΠΕ
Την γκάφα του ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε εντοπίσει από νωρίς ο συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης ο οποίος αμβισβήτησε εξ αρχής την εγκυρότητα της είδησης που θέλει τον Ερντογάν να ζητεί δημοψήφισμα για τη Δυτική Θράκη.
«Το θέμα με την είδηση περί Ερντογάν είναι πολύ σοβαρότερο από ότι νόμισα αρχικά, αλλά αφορά αποκλειστικά την ανευθυνότητα του ρεπορτάζ, του ΑΠΕ/ΜΠΕ», αναφέρει μεταξύ άλλων στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook
Τι είπε πραγματικά ο Ερντογάν
Παρά το λάθος με το δημοψήφισμα, είναι αλήθεια ότι ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τις δηλώσεις του προχώρησε σε νέα πρόκληση, λίγες ημέρες μετά την αμφισβήτηση της συνθήκης της Λωζάνης.
«Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Ερντογάν, ο οποίος με αφορμή την υπόθεση της Μουσούλης είπε πως η Τουρκία «εκτός από τα 79 εκατομμύρια των πολιτών της, φέρει ευθύνη και απέναντι στα εκατοντάδες εκατομμύρια αδέλφια μας στη γεωγραφική περιοχή με την οποία μας συνδέουν ιστορικοί και πολιτισμικοί δεσμοί».
«Είναι καθήκον, αλλά και δικαίωμα της Τουρκίας να ενδιαφέρεται για το Ιράκ, τη Συρία, τη Λιβύη, την Κριμαία, το Καραμπάχ, τη Βοσνία και τις άλλες αδελφές περιοχές. Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», υποστήριξε ο Ερντογάν σε ομιλία του στη Ρίζε και πρόσθεσε: «Η στιγμή που θα παραιτηθούμε από αυτό, θα είναι η στιγμή που θα χάσουμε την ανεξαρτησία μας και το μέλλον μας».
Ο Ερντογάν υποστήριξε επίσης ότι «ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μουσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμ, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα και τα νησιά του Αιγαίου».
Πηγή:www.iefimerida.gr
ΔΕΚΑΔΕΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ Η ΔΟΣΗ
Με την ελληνική κυβέρνηση να βιάζεται να ολοκληρώσει τη διαδικασία προκειμένου να δώσει τη μάχη για το χρέος, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να διατυπώνει απαιτήσεις που ισοδυναμούν με ένα καινούργιο μνημόνιο (περικοπές υφιστάμενων συντάξεων, νέα χαλάρωση εργασιακών σχέσεων και μείωση αφορολογήτου ακόμη και στις 5000 ευρώ) και τη γερμανική πλευρά αποφασισμένη να παίξει το παιχνίδι… καθυστέρησης αρχίζουν πάλι οι διαπραγματεύσεις Αθήνας και δανειστών.
Τα τεχνικά κλιμάκια επέστρεψαν και έπιασαν δουλειά και βάσει προγραμματισμού, οι επικεφαλής των ευρωπαϊκών Θεσμών θα φτάσουν στην Αθήνα την Παρασκευή.
Η εκπρόσωπος του ΔΝΤ Ντέλια Βελκουλέσκου ενημέρωσε πως θα έλθει στο τέλος της εβδομάδας λόγω μιας δυσάρεστης κοινωνικής υποχρέωσης και θα μπει στην διαπραγμάτευση από την επόμενη εβδομάδα.
Στην ατζέντα των δεκάδων προαπαιτούμενων για την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης κυριαρχούν τα εργασιακά.
Η ελληνική κυβέρνηση θέλει οι διαβουλεύσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στον Νοέμβριο, τόσο για να εκταμιευτεί εντός του 2016 και η επόμενη δόση αλλά και για να υπάρξει χρόνος για να συζητηθεί το θέμα της διευθέτησης του χρέους. Το ποσό που έχει προϋπολογιστεί να δοθεί στην Ελλάδα με την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης ανέρχεται στα 6,1 δις. ευρώ εκ των οποίων τουλάχιστον 1,7 δις. ευρώ θα διοχετευτούν και πάλι για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου.
Στην ατζέντα των δεκάδων προαπαιτούμενων για την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης κυριαρχούν τα εργασιακά. Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική εκκρεμότητα. Η λίστα περιλαμβάνει την κατάθεση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος (σ.σ υπάρχει η γνωστή εκκρεμότητα με τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος για μετά το 2018), την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα κόκκινα δάνεια, τις αλλαγές στη δημόσια διοίκηση (κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων, ειδικά μισθολόγια κλπ).
Τα 45 προαπαιτούμενα
Ο κατάλογος με τα προαπαιτούμενα όπως περιγράφεται στο αναθεωρημένο μνημόνιο (σ.σ την οριστική λίστα θα επικυρώσει το Eurogroup) έχει ως εξής:
1. Δημοσιονομική πολιτική. Να νομοθετηθεί η μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2017-2020.
2. Βελτίωση της είσπραξης φορολογικών οφειλών. Δημοσίευση ανανεωμένης λίστας με τους μεγάλους οφειλέτες φόρων.
3. Διαχείριση δημοσιονομικών. Παρουσίαση ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου δράσης προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση με την Οδηγία για τις Καθυστερήσεις Πληρωμών.
4. Κοινωνική ασφάλιση. Εναρξη της σταδιακής εφαρμογής του σχεδίου για το εγγυημένο ελάχιστο εισόδημα.
5. Επίλυση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων. Τροποποίηση του νομικού πλαισίου για εξωδικαστική διευθέτηση με λεπτομερείς προβλέψεις
6. Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Ολοκλήρωση του ενοποιημένου σχεδίου εφαρμογής για Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με ειδικούς στόχους για το 2016/17 και το 2017/18. Εναρξη δύο μικρής εμβέλειας πιλοτικών προγραμμάτων μαθητείας για το 2016/17. Ανάπτυξη, υιοθέτηση του πλαισίου για μία σειρά μεγάλων συνεργασιών σε επίπεδο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για τη στήριξη εργοδοτών ούτως ώστε να προσφέρουν κενές θέσεις μάθησης με βάση την εργασία και να διασφαλίσουν μία βιώσιμη επέκταση μαθημάτων για τα ακαδημαϊκά έτη 2016-17 και 2017-18.
7. Αγορές Προϊόντων. Η σύσταση της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ για μη συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά προϊόντα θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή.
8. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Κλειστά επαγγέλματα: να συμφωνηθεί με τους θεσμούς ένας οδικός χάρτης για την απελευθέρωση των "προστατευμένων" δραστηριοτήτων των μηχανικών.
9. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Υιοθέτηση της προβλεπόμενης νομοθεσίας με βάση τον οδικό χάρτη μεταρρύθμισης των επενδυτικών αδειών σε τρεις τομείς.
10. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Υιοθέτηση νομοθεσίας των one-stop shops για επιχειρήσεις
11. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Υιοθέτηση των μέτρων που απομένουν και τα οποία κρίνονται αναγκαία για την ολοκληρωτική εφαρμογή των επιλεκτικών μεταρρυθμίσεων σε ανταγωνισμό, επενδυτικές άδειες και διοικητικά βάρη που εντοπίστηκαν στον πρώτο γύρο της εκ των υστέρων αξιολόγησης των επιπτώσεων.
12. Ενέργεια. Επανεξέταση του προγράμματος έκλυσης αερίων, βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης για εναλλακτικούς προμηθευτές και ουσιαστική αύξηση των διαθέσιμων ποσοτήτων.
13. Ενέργεια. Στο πλαίσιο της υιοθέτησης του μοντέλου-στόχου της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία του υψηλού επιπέδου σχεδιασμού αγοράς που υπάρχει στο μοντέλο στόχο της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
14. Δημόσια Διοίκηση. Εκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρυθμισμένης λειτουργίας του σχεδίου αξιολόγησης.
15. Δημόσια Διοίκηση. Ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων.
16. Δημόσια Διοίκηση. Υιοθέτηση νομοθεσίας για εισαγωγή νέου μόνιμου σχεδίου κινητικότητας.
17. Δικαιοσύνη. Στον αναθεωρημένο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, υιοθέτηση των βασικών Προεδρικών Διαταγμάτων που απαιτούνται από τις μεταβατικές διατάξεις του Νόμου 4335/2015 για τον καθορισμό της αξίας της ακίνητης περιουσίας που έχει κατασχεθεί με βάση την αξία της αγοράς και την πρώτη προσφερόμενη τιμή για τη δημοπρασία (Μάιος-Ιούνιος 2016).
18. Καταπολέμηση της διαφθοράς. Τροποποίηση και εφαρμογή του νομικού πλαισίου για την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων σε βασικά ζητήματα.
19. Υπηρεσία Εσόδων. Υιοθέτηση μέτρων για παροχή επαρκών πόρων ώστε να επιτραπεί η αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας.
20. Υπηρεσία Εσόδων. Διορισμό Διοικητικών Συμβουλίων.
21. Αγορά Εργασίας. Υιοθέτηση ενοποιημένου σχεδίου δράσης για την πάταξη της αδήλωτης εργασίας.
22. Ενέργεια. Η ΔΕΗ ανοίγει το διαγωνισμό για την πώληση τουλάχιστον του 20% της ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή.
23. Τελωνεία. Ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης των τελωνείων.
24. Αγορά Εργασίας. Εναρμόνιση των πλαισίων μαζικών απολύσεων και βιομηχανικής δράσης και συλλογικές συμβάσεις με τις καλύτερες πρακτικές της Ε.Ε..
25. Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Να προωθηθούν μία σειρά από προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που θα λειτουργούν ως διαμεσολαβητικές δομές, ώστε να στηριχθούν οι εργοδότες να προσφέρουν θέσεις πρακτικής και να διασφαλιστεί η βιώσιμη επέκταση των προγραμμάτων μαθητείας για τα ακαδημαϊκά έτη 2016-17 και 2017-18.
26. Κτηματολόγιο. Να εφαρμοστεί το νέο νομικό πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία σε όλη την επικράτεια.
27. Ενέργεια. Να προωθηθεί ο πρώτος διαγωνισμός υπό τον μηχανισμό NOME στην ελληνική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος.
28. Εταιρείες ύδρευσης. Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων θα οριστικοποιήσει, με τη στήριξη τεχνικής βοήθειας, τους κανόνες τιμολογιακής πολιτικής για τις υπηρεσίες ύδρευσης.
29. Μεταφορές και Logistics. Εφαρμογή του νόμου για την εφοδιαστική (logistics).
30. Ιδιωτικοποίηση. Το ΤΑΙΠΕΔ θα αποτιμήσει τα στοιχεία ενεργητικού των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμένων και θα μεταβιβάσει στο νέο Ταμείο εκείνα, που δεν σχεδιάζει να αναπτύξει.
31. Ιδιωτικοποίηση. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων τους εσωτερικούς κανονισμούς και τους απαιτούμενους νόμους για να διασφαλιστεί η πλήρης λετουργικότητά της.
32. Ιδιωτικοποίηση. Να ολοκληρωθεί η επιλογή του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου.
33. Ιδιωτικοποίηση. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων θα συσταθεί σε σώμα.
34. Ιδιωτικοποίηση. Να συμφωνηθεί η διαδικασία, βάσει της οποίας θα καθοριστεί η εξαίρεση των εναπομεινάντων χαρτοφυλακίων ακινήτων και κρατικά ελεγχόμενων επιχειρήσεων, που δεν θα μεταφερθούν στο Ταμείο.
35. Κοινωνική ασφάλιση. Να νομοθετηθούν οι μεταρρυθμίσεις για τα κοινωνικά επιδόματα.
36. Διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων. Να τροποποιηθεί ο πτωχευτικός νόμος, σε ευθυγράμμιση με τη συμφωνηθείσα πρόταση.
37. Αγορές προϊόντων. Συστάσεις της Εργαλειοθήκης ΙΙΙ: η κυβέρνηση θα υιοθετήσει νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα, που έχουν προσδιοριστεί, στους εναπομείναντες κλάδους.
38. Μεταφορές και Logistics. Να ετοιμαστεί μία ολοκληρωμένη επαναξιολόγηση των επιδοτήσεων για όλους τους τρόπους μεταφοράς.
39. Ιδιωτικοποίηση. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων οριστικοποιεί εκκρεμή ζητήματα εσωτερικής ρύθμισης.
40. Ιδιωτικοποίηση. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων ορίζει τα Συμβούλια των θυγατρικών του.
41. Ιδιωτικοποίηση. Να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση/ κατανομή ενεργητικού συγκεκριμένων τάξεων ενεργητικού, που θα προσδιοριστούν από την τεχνική βοήθεια.
42. Σύγχρονο Κράτος και Δημόσια Διοίκηση
43. Δικαιοσύνη. Να υιοθετηθεί Προεδρικό Διάταγμα, που θα ορίζει το σύστημα ηλεκτρικών μητρώων (e-dockets) για ηλεκτρονικές δημοπρασίες.
44. Ανεξάρτητες Αρχές. Να υιοθετηθεί νομοθεσία για την ενίσχυση της θεσμικής, οικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
45. Ανεξάρτητες Αρχές. Να τροποποιηθεί η όποια πρωτογενής και δευτερογενής νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν ζητήματα, που αφορούν σύγκρουση συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της στελέχωσης του εσωτερικού νομικού γραφείου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
ΠΗΓΗ ΤΗΕ ΤΟC
Δεσμεύσεις από την πολιτεία να διασφαλίσει την ομαλότητα και τη νομικότητα της διαδικασίας ειδικά σε ό,τι αφορά την πρώτη κατοικία
Να μην μετέχουν σε κανένα πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας ούτε αυτή την εβδομάδα αποφάσισαν οι συμβολαιογράφοι, αφού όπως λένε, δεν διασφαλίζονται οι συνθήκες για την ομαλή διεξαγωγή τους. Οι συμβολαιογράφοι ήδη από την περασμένη εβδομάδα είχαν προχωρήσει σε αποχή από της διαδικασία των πλειστηριασμών, ενώ σε συνέντευξη Τύπου που είχαν παραχωρήσει οι εκπρόσωποί τους είχαν αποκαλύψει ότι δέχονται απειλές.
Η απόφαση αποχής αφορά τη διαδικασία που είναι προγραμματισμένη για την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, ωστόσο, οι συμβολαιογράφοι αναμένεται άμεσα να καθορίσουν τη στάση τους συνολικά.
Οι συμβολαιογράφοι απαιτούν από την Πολιτεία να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας και να διασφαλίσει τη νομιμότητα και την ομαλότητα της διαδικασίας.
Σημειώνεται ότι αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά εβδομάδα που οι συμβολαιογράφοι απέχουν από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. Σε συνέντευξη Τύπου που είχαν παραχωρήσει οι εκπρόσωποί τους την περασμένη εβδομάδα, είχαν καλέσει τον τον πολιτικό κόσμο να νομοθετήσει άμεσα και να θέσει όρια για την απαλλαγή της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς, ενώ παράλληλα έθεσαν το ζήτημα της στοχοποίησης τους από πολίτες, όπως έγινε πρόσφατα στην Θεσσαλονίκη και ζήτησαν προστασία.
Όπως τόνισαν οι συμβολαιογράφοι μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα θα λάβουν τις αποφάσεις και θα καθορίσουν το πλαίσιο των αντιδράσεων τους.
Σημείωσαν, ότι όπως διαφαίνεται θα υπάρξει επιτάχυνση της διαδικασίας των πλειστηριασμών και επισήμαναν ότι μέχρι 16 Φεβρουαρίου 2016 μόνο στο Ειρηνοδικείο Αθηνών εκκρεμούσαν 40.000 διαταγές πληρωμών, πολλές από τις οποίες συνδέονται άμεσα με πλειστηριασμούς ακινήτων και αγροτεμαχίων.
Ζήτησαν, ακόμα, να προστατευτεί η διαδικασία των πλειστηριασμών για το καλό του πολίτη και της τήρησης της νομιμότητας.
Επίσης, ανέφεραν ότι έχουν στοχοποιηθεί, ότι δέχονται επιθέσεις και απειλές από πολίτες, ενώ στα Ειρηνοδικεία όπου διεξάγονται οι πλειστηριασμοί, υπάρχουν εντάσεις και βίαιες ενέργειες.
ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΑΠΕ
Ενα τραγικό λάθος έκανε το κρατικό πρακτορείο Ειδήσεων ΑΠΕ-ΜΠΕ προκαλώντας παραλίγο... διπλωματικό επεισόδιο Ελλάδας-Τουρκίας.
Σε διορθωτική του δήλωση πριν από λίγο το ΑΠΕ-ΜΠΕ ξεκαθάρισε ότι ο Ταγιπ Ερντογάν δεν μίλησε για δημοψήφισμα στην Δυτική Θράκη.
«Τα αναφερόμενα στη τρίτη και τέταρτη παράγραφο, εκ παραδρομής αποδόθηκαν στον Ρ. Τ. Ερντογάν αντί στον τουρκικό Τύπο» αναφέρει το τηλεγράφημα. Αυτό που έγινε, είναι ο συντάκτης του άρθρου να αποδώσει τα σχόλια του τουρκικού Τύπου (της Σαμπάχ) που αναφέρονταν στο Εθνικό Συμβόλαιο που είχε αποφασιστεί στην τουρκική εθνοσυνέλευση το 1920. Εκεί η Σαμπάχ παρέθετε τα όσα είχαν αποφασιστεί, μεταξύ των οποίων και η φράση «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα».
Αυτή η φράση αποδόθηκε στον Τούρκο Πρόεδρο προκαλώντας... πανικό στην Αθήνα.
Το ΑΠΕ απέλυσε τον Αρη Αμπατζή από το ΑΠΕ
Μετά την «γκάφα» ο διευθυντής του ΑΠΕ-ΜΠΕ Μιχάλης Ψύλλος ανακοίνωσε ότι διακόπτει την συνεργασία με τον ανταποκριτή στην Τουρκία Αρη Αμπατζή.
«Μετά το τραγικό σφάλμα στο τηλεγράφημά μας με τίτλο "Τουρκία: Ο Ερντογάν για τα σύνορα του Οθωμανικού κράτους, τη Μοσούλη, τη Θράκη και την Κύπρο" το ΑΠΕ-ΜΠΕ διακόπτει τη συνεργασία του με τον συνεργάτη-ανταποκριτή του στην Τουρκία, Άρη Αμπατζή» αναφέρει η ανακοίνωση του Μιχάλη Ψύλου, προέδρου του ΔΣ και Γενικού Διευθυντή του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η αντίδραση του ΥΠΕΞ
Το ΥΠΕΞ έσπευσε να διαμηνύσει, λίγα μόλις λεπτά μετά τη δημοσίευση της είδησης από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, και πριν επιβεβαιώσει τα λεγόμενα του Τούρκου προέδρου, πως «η Θράκη είναι ελληνική» και πως είναι «αδιανόητη και επικίνδυνη οποιαδήποτε άλλη σκέψη»
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ:
Η δημόσια ανακίνηση ιστορικών και ειδικά συνοριακών ζητημάτων που η Συνθήκη της Λωζάννης έχει ρυθμίσει οριστικά και αμετάκλητα, διαμορφώνοντας αντικειμενικά δεδομένα δεσμευτικά για όλους, είναι προκλητική και υπονομεύει την περιφερειακή σταθερότητα.
Ο σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου και των Διεθνών Συνθηκών επιβάλλει τη διατύπωση υπεύθυνων θέσεων μακριά από παρωχημένους αναθεωρητισμούς.
Η Θράκη είναι ελληνική, δημοκρατική και ευρωπαϊκή. Οποιαδήποτε άλλη σκέψη είναι αδιανόητη και επικίνδυνη.
Το διορθωμένο τηλεγράφημα του ΑΠΕ:
ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Στο τηλεγράφημά μας με τίτλο "Τουρκία: Ο Ερντογάν για τα σύνορα του Οθωμανικού κράτους, τη Μοσούλη, τη Θράκη και την Κύπρο", τα αναφερόμενα στη τρίτη και τέταρτη παράγραφο, εκ παραδρομής αποδόθηκαν στον Ρ. Τ. Ερντογάν αντί στον τουρκικό Τύπο. Αντικαθίστανται δε από τα εξής:
"Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Σαμπάχ, για το περιεχόμενο του «Εθνικού Συμβολαίου και στo σημείο αναφορικά με τη Δυτική Θράκη αναφέρει: «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα. Ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα νησιά του Αιγαίου».
Ακολουθεί το τηλεγράφημα διορθωμένο.
«Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος με αφορμή την υπόθεση της Μοσούλης είπε πως η Τουρκία «εκτός από τα 79 εκατομμύρια των πολιτών της, φέρει ευθύνη και απέναντι στα εκατοντάδες εκατομμύρια αδέλφια μας στη γεωγραφική περιοχή με την οποία μας συνδέουν ιστορικοί και πολιτισμικοί δεσμοί». Στο πλαίσιο αυτό, ο Ερντογάν έκανε λόγο και για τη «Δυτική Θράκη».
«Είναι καθήκον, αλλά και δικαίωμα της Τουρκίας να ενδιαφέρεται για το Ιράκ, τη Συρία, τη Λιβύη, την Κριμαία, το Καραμπάχ, τη Βοσνία και τις άλλες αδελφές περιοχές. Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», υποστήριξε ο Ερντογάν σε ομιλία του στη Ρίζε και πρόσθεσε: «Η στιγμή που θα παραιτηθούμε από αυτό, θα είναι η στιγμή που θα χάσουμε την ανεξαρτησία μας και το μέλλον μας».
Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας Σαμπάχ, για το περιεχόμενο του «Εθνικού Συμβολαίου και στo σημείο αναφορικά με τη Δυτική Θράκη αναφέρει: «Και το νομικό καθεστώς της Δυτικής Θράκης, το οποίο εναπόκειται στην ειρήνη που θα γίνει με την Τουρκία, θα πρέπει οριστεί, με κατάλληλο τρόπο, ως αποτέλεσμα δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί ελεύθερα. Ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μοσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμι, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα, και τα νησιά του Αιγαίου».
Απ. Δοξιάδης: Ανεύθυνο το ΑΠΕ
Την γκάφα του ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε εντοπίσει από νωρίς ο συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης ο οποίος αμβισβήτησε εξ αρχής την εγκυρότητα της είδησης που θέλει τον Ερντογάν να ζητεί δημοψήφισμα για τη Δυτική Θράκη.
«Το θέμα με την είδηση περί Ερντογάν είναι πολύ σοβαρότερο από ότι νόμισα αρχικά, αλλά αφορά αποκλειστικά την ανευθυνότητα του ρεπορτάζ, του ΑΠΕ/ΜΠΕ», αναφέρει μεταξύ άλλων στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook
Τι είπε πραγματικά ο Ερντογάν
Παρά το λάθος με το δημοψήφισμα, είναι αλήθεια ότι ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τις δηλώσεις του προχώρησε σε νέα πρόκληση, λίγες ημέρες μετά την αμφισβήτηση της συνθήκης της Λωζάνης.
«Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Ερντογάν, ο οποίος με αφορμή την υπόθεση της Μουσούλης είπε πως η Τουρκία «εκτός από τα 79 εκατομμύρια των πολιτών της, φέρει ευθύνη και απέναντι στα εκατοντάδες εκατομμύρια αδέλφια μας στη γεωγραφική περιοχή με την οποία μας συνδέουν ιστορικοί και πολιτισμικοί δεσμοί».
«Είναι καθήκον, αλλά και δικαίωμα της Τουρκίας να ενδιαφέρεται για το Ιράκ, τη Συρία, τη Λιβύη, την Κριμαία, το Καραμπάχ, τη Βοσνία και τις άλλες αδελφές περιοχές. Η Τουρκία δεν είναι μόνο η Τουρκία», υποστήριξε ο Ερντογάν σε ομιλία του στη Ρίζε και πρόσθεσε: «Η στιγμή που θα παραιτηθούμε από αυτό, θα είναι η στιγμή που θα χάσουμε την ανεξαρτησία μας και το μέλλον μας».
Ο Ερντογάν υποστήριξε επίσης ότι «ορισμένοι ιστορικοί θεωρούν πως τα σύνορα του εθνικού συμβολαίου περιλαμβάνουν επίσης την Κύπρο, το Χαλέπι, τη Μουσούλη, το Αρμπίλ, το Κιρκούκ, το Μπατούμ, τη Θεσσαλονίκη, το Κίρτζαλι, τη Βάρνα και τα νησιά του Αιγαίου».
Πηγή:www.iefimerida.gr
ΔΕΚΑΔΕΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ Η ΔΟΣΗ
Με την ελληνική κυβέρνηση να βιάζεται να ολοκληρώσει τη διαδικασία προκειμένου να δώσει τη μάχη για το χρέος, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να διατυπώνει απαιτήσεις που ισοδυναμούν με ένα καινούργιο μνημόνιο (περικοπές υφιστάμενων συντάξεων, νέα χαλάρωση εργασιακών σχέσεων και μείωση αφορολογήτου ακόμη και στις 5000 ευρώ) και τη γερμανική πλευρά αποφασισμένη να παίξει το παιχνίδι… καθυστέρησης αρχίζουν πάλι οι διαπραγματεύσεις Αθήνας και δανειστών.
Τα τεχνικά κλιμάκια επέστρεψαν και έπιασαν δουλειά και βάσει προγραμματισμού, οι επικεφαλής των ευρωπαϊκών Θεσμών θα φτάσουν στην Αθήνα την Παρασκευή.
Η εκπρόσωπος του ΔΝΤ Ντέλια Βελκουλέσκου ενημέρωσε πως θα έλθει στο τέλος της εβδομάδας λόγω μιας δυσάρεστης κοινωνικής υποχρέωσης και θα μπει στην διαπραγμάτευση από την επόμενη εβδομάδα.
Στην ατζέντα των δεκάδων προαπαιτούμενων για την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης κυριαρχούν τα εργασιακά.
Η ελληνική κυβέρνηση θέλει οι διαβουλεύσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στον Νοέμβριο, τόσο για να εκταμιευτεί εντός του 2016 και η επόμενη δόση αλλά και για να υπάρξει χρόνος για να συζητηθεί το θέμα της διευθέτησης του χρέους. Το ποσό που έχει προϋπολογιστεί να δοθεί στην Ελλάδα με την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης ανέρχεται στα 6,1 δις. ευρώ εκ των οποίων τουλάχιστον 1,7 δις. ευρώ θα διοχετευτούν και πάλι για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου.
Στην ατζέντα των δεκάδων προαπαιτούμενων για την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης κυριαρχούν τα εργασιακά. Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική εκκρεμότητα. Η λίστα περιλαμβάνει την κατάθεση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος (σ.σ υπάρχει η γνωστή εκκρεμότητα με τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος για μετά το 2018), την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα κόκκινα δάνεια, τις αλλαγές στη δημόσια διοίκηση (κινητικότητα δημοσίων υπαλλήλων, ειδικά μισθολόγια κλπ).
Τα 45 προαπαιτούμενα
Ο κατάλογος με τα προαπαιτούμενα όπως περιγράφεται στο αναθεωρημένο μνημόνιο (σ.σ την οριστική λίστα θα επικυρώσει το Eurogroup) έχει ως εξής:
1. Δημοσιονομική πολιτική. Να νομοθετηθεί η μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2017-2020.
2. Βελτίωση της είσπραξης φορολογικών οφειλών. Δημοσίευση ανανεωμένης λίστας με τους μεγάλους οφειλέτες φόρων.
3. Διαχείριση δημοσιονομικών. Παρουσίαση ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου δράσης προκειμένου να υπάρξει συμμόρφωση με την Οδηγία για τις Καθυστερήσεις Πληρωμών.
4. Κοινωνική ασφάλιση. Εναρξη της σταδιακής εφαρμογής του σχεδίου για το εγγυημένο ελάχιστο εισόδημα.
5. Επίλυση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων. Τροποποίηση του νομικού πλαισίου για εξωδικαστική διευθέτηση με λεπτομερείς προβλέψεις
6. Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Ολοκλήρωση του ενοποιημένου σχεδίου εφαρμογής για Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με ειδικούς στόχους για το 2016/17 και το 2017/18. Εναρξη δύο μικρής εμβέλειας πιλοτικών προγραμμάτων μαθητείας για το 2016/17. Ανάπτυξη, υιοθέτηση του πλαισίου για μία σειρά μεγάλων συνεργασιών σε επίπεδο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για τη στήριξη εργοδοτών ούτως ώστε να προσφέρουν κενές θέσεις μάθησης με βάση την εργασία και να διασφαλίσουν μία βιώσιμη επέκταση μαθημάτων για τα ακαδημαϊκά έτη 2016-17 και 2017-18.
7. Αγορές Προϊόντων. Η σύσταση της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ για μη συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά προϊόντα θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή.
8. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Κλειστά επαγγέλματα: να συμφωνηθεί με τους θεσμούς ένας οδικός χάρτης για την απελευθέρωση των "προστατευμένων" δραστηριοτήτων των μηχανικών.
9. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Υιοθέτηση της προβλεπόμενης νομοθεσίας με βάση τον οδικό χάρτη μεταρρύθμισης των επενδυτικών αδειών σε τρεις τομείς.
10. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Υιοθέτηση νομοθεσίας των one-stop shops για επιχειρήσεις
11. Επιχειρηματικό Περιβάλλον. Υιοθέτηση των μέτρων που απομένουν και τα οποία κρίνονται αναγκαία για την ολοκληρωτική εφαρμογή των επιλεκτικών μεταρρυθμίσεων σε ανταγωνισμό, επενδυτικές άδειες και διοικητικά βάρη που εντοπίστηκαν στον πρώτο γύρο της εκ των υστέρων αξιολόγησης των επιπτώσεων.
12. Ενέργεια. Επανεξέταση του προγράμματος έκλυσης αερίων, βελτίωση των συνθηκών πρόσβασης για εναλλακτικούς προμηθευτές και ουσιαστική αύξηση των διαθέσιμων ποσοτήτων.
13. Ενέργεια. Στο πλαίσιο της υιοθέτησης του μοντέλου-στόχου της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία του υψηλού επιπέδου σχεδιασμού αγοράς που υπάρχει στο μοντέλο στόχο της Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
14. Δημόσια Διοίκηση. Εκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρυθμισμένης λειτουργίας του σχεδίου αξιολόγησης.
15. Δημόσια Διοίκηση. Ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων.
16. Δημόσια Διοίκηση. Υιοθέτηση νομοθεσίας για εισαγωγή νέου μόνιμου σχεδίου κινητικότητας.
17. Δικαιοσύνη. Στον αναθεωρημένο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, υιοθέτηση των βασικών Προεδρικών Διαταγμάτων που απαιτούνται από τις μεταβατικές διατάξεις του Νόμου 4335/2015 για τον καθορισμό της αξίας της ακίνητης περιουσίας που έχει κατασχεθεί με βάση την αξία της αγοράς και την πρώτη προσφερόμενη τιμή για τη δημοπρασία (Μάιος-Ιούνιος 2016).
18. Καταπολέμηση της διαφθοράς. Τροποποίηση και εφαρμογή του νομικού πλαισίου για την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων σε βασικά ζητήματα.
19. Υπηρεσία Εσόδων. Υιοθέτηση μέτρων για παροχή επαρκών πόρων ώστε να επιτραπεί η αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας.
20. Υπηρεσία Εσόδων. Διορισμό Διοικητικών Συμβουλίων.
21. Αγορά Εργασίας. Υιοθέτηση ενοποιημένου σχεδίου δράσης για την πάταξη της αδήλωτης εργασίας.
22. Ενέργεια. Η ΔΕΗ ανοίγει το διαγωνισμό για την πώληση τουλάχιστον του 20% της ΑΔΜΗΕ σε στρατηγικό επενδυτή.
23. Τελωνεία. Ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης των τελωνείων.
24. Αγορά Εργασίας. Εναρμόνιση των πλαισίων μαζικών απολύσεων και βιομηχανικής δράσης και συλλογικές συμβάσεις με τις καλύτερες πρακτικές της Ε.Ε..
25. Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Να προωθηθούν μία σειρά από προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που θα λειτουργούν ως διαμεσολαβητικές δομές, ώστε να στηριχθούν οι εργοδότες να προσφέρουν θέσεις πρακτικής και να διασφαλιστεί η βιώσιμη επέκταση των προγραμμάτων μαθητείας για τα ακαδημαϊκά έτη 2016-17 και 2017-18.
26. Κτηματολόγιο. Να εφαρμοστεί το νέο νομικό πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία σε όλη την επικράτεια.
27. Ενέργεια. Να προωθηθεί ο πρώτος διαγωνισμός υπό τον μηχανισμό NOME στην ελληνική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος.
28. Εταιρείες ύδρευσης. Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων θα οριστικοποιήσει, με τη στήριξη τεχνικής βοήθειας, τους κανόνες τιμολογιακής πολιτικής για τις υπηρεσίες ύδρευσης.
29. Μεταφορές και Logistics. Εφαρμογή του νόμου για την εφοδιαστική (logistics).
30. Ιδιωτικοποίηση. Το ΤΑΙΠΕΔ θα αποτιμήσει τα στοιχεία ενεργητικού των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμένων και θα μεταβιβάσει στο νέο Ταμείο εκείνα, που δεν σχεδιάζει να αναπτύξει.
31. Ιδιωτικοποίηση. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων τους εσωτερικούς κανονισμούς και τους απαιτούμενους νόμους για να διασφαλιστεί η πλήρης λετουργικότητά της.
32. Ιδιωτικοποίηση. Να ολοκληρωθεί η επιλογή του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου.
33. Ιδιωτικοποίηση. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων θα συσταθεί σε σώμα.
34. Ιδιωτικοποίηση. Να συμφωνηθεί η διαδικασία, βάσει της οποίας θα καθοριστεί η εξαίρεση των εναπομεινάντων χαρτοφυλακίων ακινήτων και κρατικά ελεγχόμενων επιχειρήσεων, που δεν θα μεταφερθούν στο Ταμείο.
35. Κοινωνική ασφάλιση. Να νομοθετηθούν οι μεταρρυθμίσεις για τα κοινωνικά επιδόματα.
36. Διαχείριση μη εξυπηρετούμενων δανείων. Να τροποποιηθεί ο πτωχευτικός νόμος, σε ευθυγράμμιση με τη συμφωνηθείσα πρόταση.
37. Αγορές προϊόντων. Συστάσεις της Εργαλειοθήκης ΙΙΙ: η κυβέρνηση θα υιοθετήσει νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα, που έχουν προσδιοριστεί, στους εναπομείναντες κλάδους.
38. Μεταφορές και Logistics. Να ετοιμαστεί μία ολοκληρωμένη επαναξιολόγηση των επιδοτήσεων για όλους τους τρόπους μεταφοράς.
39. Ιδιωτικοποίηση. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων οριστικοποιεί εκκρεμή ζητήματα εσωτερικής ρύθμισης.
40. Ιδιωτικοποίηση. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων ορίζει τα Συμβούλια των θυγατρικών του.
41. Ιδιωτικοποίηση. Να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση/ κατανομή ενεργητικού συγκεκριμένων τάξεων ενεργητικού, που θα προσδιοριστούν από την τεχνική βοήθεια.
42. Σύγχρονο Κράτος και Δημόσια Διοίκηση
43. Δικαιοσύνη. Να υιοθετηθεί Προεδρικό Διάταγμα, που θα ορίζει το σύστημα ηλεκτρικών μητρώων (e-dockets) για ηλεκτρονικές δημοπρασίες.
44. Ανεξάρτητες Αρχές. Να υιοθετηθεί νομοθεσία για την ενίσχυση της θεσμικής, οικονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
45. Ανεξάρτητες Αρχές. Να τροποποιηθεί η όποια πρωτογενής και δευτερογενής νομοθεσία για να αντιμετωπιστούν ζητήματα, που αφορούν σύγκρουση συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της στελέχωσης του εσωτερικού νομικού γραφείου της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
ΠΗΓΗ ΤΗΕ ΤΟC