ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ
Κανένα αποτέλεσμα δεν είχε η πρώτη ημέρα ερευνών για την
εύρεση τυχόν συντριμμιών του αεροσκάφους της πτήσης MS804 της EgyptAir που
χάθηκε από τα ραντάρ πάνω από τη Μεσόγειο τα ξημερώματα της Πέμπτης, ενώ
πετούσε από Παρίσι για Κάιρο και μισή ώρα πριν προσγειωθεί στην αιγυπτιακή
πρωτεύουσα. Το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν 66 άτομα (10μελές πλήρωμα και 56
επιβάτες) σταμάτησε να εκπέμπει σήμα ενώ βρισκόταν στα 37.000 πόδια, 7 μίλια
νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του αιγυπτιακού εναέριου χώρου.
Αργά το απόγευμα της Πέμπτης, δύο αντικείμενα πορτοκαλί
χρώματος εντοπίστηκαν σε απόσταση 200- 230 μιλίων νοτιοανατολικά της Κρήτης,
εντός του FIR της Αιγύπτου, από αιγυπτιακό αεροσκάφος που συμμετέχει στις
έρευνες για τον εντοπισμό του AirBus 320. Τα δύο πλαστικά κομμάτια θεωρήθηκε
ότι είναι είτε σωσίβια, είτε κομμάτια από τις λαστιχένιες «τσουλήθρες» που
χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και εντοπίστηκαν σε μια
περιοχή, 50 μίλια νοτιοανατολικά από το σημείο που χάθηκε το ίχνος του
αεροσκάφους.
O Αντιπρόεδρος της ΕgyptAir, Αχμέντ Αντέλ ανακοίνωσε αρχικά
ότι βρέθηκαν τα συντρίμμια του αεροσκάφους AirBus A320, όπως ανέφερε σε
ανάρτησή της στο Twitter η δημοσιογράφος του CNN, Christiane Amanpour. «O
Αντιπρόεδρος της ΕgyptAir με ενημέρωσε ότι εντοπίστηκαν τα συντρίμμια της
πτήσης MS804», έγραψε η δημοσιογράφος.
Αργότερα όμως αποδείχθηκε ότι τα ευρήματα δεν είχαν καμία
σχέση με το αεροσκάφος της EgyptAir, ενώ δεν ήταν καν συντρίμμια από άλλο
αεροπλάνο. Ο Αντέλ ανέφερε το βράδυ της Πέμπτης ότι οι έρευνες συνεχίζονται,
επιβεβαιώνοντας ότι τα αντικείμενα τα οποία εντοπίστηκαν δεν αποτελούν κομμάτια
του αεροσκάφους της εταιρείας. και αναιρώντας την προηγούμενη δήλωσή του.
«Τα αντικείμενα τα οποία βρέθηκαν μέχρι τώρα στη Μεσόγειο
δεν ανήκουν σε αεροσκάφος», ανέφερε επίσης, μιλώντας στην ΕΡΤ το βράδυ της
Πέμπτης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων,
Αθανάσιος Μπίνης. Όπως τόνισε, «από την αξιολόγηση των ευρημάτων προκύπτει ότι
δεν ανήκουν σε αεροσκάφος».
Η εταιρεία με μήνυμά της στο Twitter ανέφερε επίσης ότι
έχουν εντοπιστεί συντρίμμια κοντά στην Κάρπαθο και ότι συνεχίζονται οι έρευνες
των αιγυπτιακών και ελληνικών αρχών και για άλλα συντρίμμια του αεροσκάφους.
Επιπλέον, εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των επιβαινόντων.
Το βράδυ της Πέμπτης, ο πρόεδρος της Αιγύπτου Άμπντελ Φάταχ
αλ Σίσι διέταξε το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας, το κέντρο έρευνας και
διάσωσης του στρατού, το Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία να λάβουν
όλα τα απαραίτητα μέτρα για να εντοπιστούν τα συντρίμμια του αεροσκάφους της
EgyptAir.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους ξεκίνησαν με το
πρώτο φως της ημέρας.
Τα σενάρια της συντριβής
Κανείς δεν γνωρίζει, μέχρι στιγμής, αν πρόκειται για
τρομοκρατική ενέργεια ή για τεχνική βλάβη. Το σενάριο της τρομοκρατικής
ενέργειας θεωρήθηκε από τις πρώτες ώρες που έγινε γνωστή η είδηση της
εξαφάνισης του αεροπλάνου ως το επικρατέστερο.
Ένας λόγος είναι ότι τα AirBus 320 θεωρούνται από τα πλέον
ασφαλή και αξιόπιστα, ενώ το συγκεκριμένο ήταν και σχετικά καινούριο ,
κατασκευής του 2003, γεγονός που μειώνει
τις πιθανότητες πολύ σοβαρών βλαβών, χωρίς όμως να τις αποκλείει.
Το ενδεχόμενο της κατάρριψης από εδάφους θεωρήθηκε απίθανο
από την πρώτη στιγμή εξαιτίας της περιοχής στην οποία βρισκόταν όταν χάθηκαν τα
ίχνη του.
Το σενάριο του ανθρώπινου λάθους ποτέ δεν μπορεί να
αποκλειστεί σε περιπτώσεις αεροπορικών δυστυχημάτων. Όπως, όμως, εξήγησαν οι
ειδικοί σε θέματα αεροπλοΐας, το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία επικοινωνία των
κυβερνητών με το Κέντρο Ελέγχου το αποδυναμώνει αισθητά.
Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου ανέφερε ότι η
συντριβή του αεροσκάφους είναι πιθανότερο να οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια
παρά σε τεχνικό πρόβλημα. «Αν αναλύσουμε διεξοδικά όλα τα δεδομένα, η
πιθανότητα μίας τρομοκρατικής ενέργειας είναι μεγαλύτερη από μία τεχνική βλάβη.
Όταν θα συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία θα γνωρίζουμε την αλήθεια» είπε
χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του Γάλλος ερευνητής τόνισε ότι υπάρχει
μεγάλη πιθανότητα να επέβαινε βομβιστής – καμικάζι στο αεροσκάφος της Egyptair.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στο αεροσκάφος της Egyptair να υπήρχε βόμβα ή να
επέβαινε βομβιστής αυτοκτονίας» δήλωσε ο πρώην επικεφαλής της ομάδας
διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων της Γαλλίας, Jean-Paul Troadec στο Europe 1.
«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να καταρρίφθηκε
από πύραυλο, όπως συνέβη στο αεροσκάφος Malaysia Airlines τον Ιούλιο» πρόσθεσε.
Χαρακτηριστική είναι η παρέμβαση του Γάλλου πρωθυπουργού
Μανουέλ Βάλς πως «καμιά θεωρία δεν μπορεί να αποκλειστεί».
Το γεγονός πως το αεροπλάνο είχε δεχθεί την Τετάρτη την
προβλεπόμενη συντήρηση και πως δεν μετέφερε κάποιο ιδιαίτερο φορτίο κάνει τους
ειδικούς στο να τείνουν να εκφράζονται αρνητικά για την ώρα για το ενδεχόμενο
μηχανικής βλάβης.
Παράλληλα οι γαλλικές αρχές ερευνούν σπιθαμή προς σπιθαμή το
αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ, εξετάζουν τις κάμερες ασφαλείας και ελέγχουν τον
κατάλογο των επιβατών προκειμένου να βρουν στοιχεία που συνδέονται με
ενδεχόμενη τρομοκρατική ενέργεια.
Την κατεύθυνση αυτή των ερευνών επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες
από πηγή που συμμετέχει στις έρευνες και είπε στο CNN ότι κανείς από τους
επιβάτες δεν συμπεριλαμβάνονταν στις λίστες «υπόπτων για σύνδεση με
τρομοκρατία» των μυστικών υπηρεσιών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι αρχές εξετάζουν τα
σενάρια είτε της δράσης μεμονωμένου ατόμου, είτε ομάδας που οργάνωσε το
ενδεχόμενο χτύπημα και αυτό εκτελέστηκε από πρόσωπο που βρίσκεται στη λίστα των
επιβατών.
Οι έρευνες επικεντρώνονται και στους ελέγχους των αποσκευών
που μπορεί να αποτελεί την αχίλειο πτέρνα της διαδικασίας των ελέγχων, καθώς
ερευνάται η πιθανότητα να φορτώθηκε από εκεί εκρηκτικός μηχανισμός. Για αυτό το
λόγο, οι γαλλικές αρχές ανακρίνουν όλους τους υπαλλήλους που συμμετείχαν ή
είχαν πρόσβαση στη διαδικασία φόρτωσης της πτήσης.
Και η Μόσχα «βλέπει» τρομοκρατική ενέργεια πίσω από τη
συντριβή, με τον διευθυντή της ρωσικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας (FSB)
Αλεξάντερ Μπορτνίκοφ, να δηλώνει χαρακτηριστικά: «Φαίνεται πως αυτή είναι
τρομοκρατική ενέργεια, που είχε αποτέλεσμα τον θάνατο 66 πολιτών από 12 χώρες».
Ωστόσο, ο εμπειρογνώμονας Πολ Τσαρλς, μιλώντας στο BBC
υποστήριξε ότι πρόκειται για μηχανική βλάβη και ότι «κάτι συνέβη στο
πιλοτήριο».
Ο κ. Τσαρλς δεν απέρριψε πλήρως το ενδεχόμενο της
τρομοκρατικής επίθεσης, ωστόσο δήλωσε, αποκωδικοποιώντας τις τελευταίες
κινήσεις του αεροσκάφους, ότι το πιθανότερο είναι ο πιλότος «να ενεπλάκη με
κάποιον τρόπο σε κάποιο συμβάν στο πιλοτήριο». Επιπλέον, ο Πολ Τσαρλς διατύπωσε
την εκτίμηση, ότι οι χειριστές του airbus δεν είχαν τη δυνατότητα να εκπέμψουν
σήμα κινδύνου, ακόμα και αν προσπάθησαν.
Πάντως η γαλλική Δικαιοσύνη αρχίζει έρευνα για τα αίτια της
συντριβής του αεροσκάφους, όπως ανακοίνωσε ο εισαγγελέας του Παρισιού Φρανσουά
Μολένς.
«Καμιά υπόθεση δεν εξετάζεται περισσότερο από κάποια άλλη
και καμιά υπόθεση δεν έχει αποκλειστεί σε αυτό το στάδιο» της έρευνας, δήλωσε ο
εισαγγελέας σε ανακοίνωση στην οποία διευκρινίζεται ότι η έρευνα ανατέθηκε στη
Χωροφυλακή.
Παράλληλα ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Ζαν-Μαρκ Ερό
απηύθυνε έκκληση προς όλους να είναι πολύ προσεκτικοί όταν αναφέρονται στα
αίτια της εξαφάνισης του αεροπλάνου και υπογράμμισε ότι τίποτα δεν έχει
επιβεβαιωθεί σε σχέση με το θέμα αυτό.
Από την άλλη πλευρά, οι εικόνες των δορυφόρων από το σημείο
της εξαφάνισης του αεροσκάφους δεν δείχνουν σημάδια έκρηξης στον αέρα, όπως
ανέφερε αργά το βράδυ της Πέμπτης το Reuters επικαλούμενο Αμερικανούς
αξιωματούχους από «πολλούς οργανισμούς».
Οι αξιωματούχοι έκαναν λόγο για προκαταρκτική εξέταση των
εικόνων και επανέλαβαν ότι οι ΗΠΑ δεν αποκλείουν τα σενάρια της μηχανικής
βλάβης, της τρομοκρατίας ή κάποιας εσκεμμένης ενέργειας από την πλευρά του
πληρώματος.
ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ
Σε ιδιοκτήτες ακινήτων με ατομική περιουσία άνω των 200.000
ευρώ, σε έχοντες οικόπεδα εντός σχεδίου, σε ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων αλλά και σε
επιχειρήσεις οι οποίες στο εξής θα φορολογούνται ακόμη και για τα ακίνητα που
χρησιμοποιούν για την παραγωγική τους δραστηριότητα, στέλνει το υπουργείο
Οικονομικών τον «λογαριασμό» των περίπου 270 χιλιάδων ευρώ που προέκυψε από τη
μείωση των αντικειμενικών αξιών.
Θέλοντας να αφήσει στο φορολογικό «απυρόβλητο» τους έχοντες
διαμερίσματα και μικρές περιουσίες –δηλαδή τη μεγάλη πλειοψηφία των περίπου έξι
εκατομμυρίων ιδιοκτητών που πληρώνουν ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο- το υπουργείο
Οικονομικών αποφάσισε να φορτώσει τον λογαριασμό στους λίγους. Οι έχοντες
περιουσία άνω των 200.000 ευρώ δεν ξεπερνούν τα 300-400 χιλιάδες άτομα. Ο
τελικός λογαριασμός γι’ αυτούς όμως, θα αυξηθεί κατά αρκετές εκατοντάδες ευρώ.
Τι αλλάζει όμως στον ΕΝΦΙΑ;
Θεσπίζεται νέα κλίμακα υπολογισμού του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ
η οποία διαμορφώνεται ως εξής:
Κλιμάκιο (€)
Συντελεστής
0,01 - 200.000
0,0%
200.000,01 -
250.000
0,10%
250.000,01 -
300.000
0,15%
300.000,01 -
400.000
0,30%
400.000,01 -
500.000
0,50%
500.000,01 -
600.000
0,60%
600.000,01 -
700.000
0,80%
700.000,01 - 800.000 0,90%
800.000,01 - 900.000 1,00%
900.000,01 - 1.000.000 1,05%
1.000.000,01 -
2.000.000
1,10%
Υπερβάλλον
1,15%
Για πρώτη φορά, στον συμπληρωματικό φόρο ακινήτων θα
υπαχθούν και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα τα οποία μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν του
συμπληρωματικού φόρου. Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτών των δύο αλλαγών; Παρά τη
μείωση των αντικειμενικών αξιών, θα διευρυνθεί ο αριθμός αυτών που θα πληρώνουν
συμπληρωματικό φόρο καθώς η μείωση των αντικειμενικών αξιών δεν θα είναι τόσο
μεγάλη ώστε να μηδενίσει τις επιπτώσεις από την αύξηση των συντελεστών. Ειδικά
στις μεγάλες περιουσίες, ο φόρος θα αυξηθεί κατά εκατοντάδες ευρώ ενώ για
ειδικές κατηγορίες ιδιοκτητών (αυτών που έχουν ακίνητα σε περιοχές άνω των 4000
ευρώ ανά τετραγωνικό όπου δεν έγινε καμία μείωση) η αύξηση του συμπληρωματικού
φόρου θα είναι εκρηκτική.
Πέρα από την αύξηση του συμπληρωματικού φόρου –τόσο με την
διεύρυνση της φορολογικής βάσης όσο και με την αύξηση των συντελεστών αλλά και
τη μείωση του αφορολογήτου- επέρχονται και άλλες αλλαγές:
1. Στα νομικά πρόσωπα, αυξάνεται ο συμπληρωματικός φόρος
κατά 10% από 0,5% στο 0,55%.
2. Τα ιδιο χρησιμοποιούμενα ακίνητα για την παραγωγή και την
άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, παύουν να απαλλάσσονται από τον
συμπηρωματικό φόρο ΕΝΦΙΑ και θα φορολογούνται στο εξής με 0,1%
3.Αυξάνονται οι συντελεστές για τον υπολογισμό του κυρίου
φόρου επί των οικοπέδων. Συγκεκριμένα, οι νέοι συντελεστές διαμορφώνονται στο
εξής:
Μοναδιαία αξία (€/μ2) Φ.Ζ. Συντελεστής φόρου (€/μ2)
0,01 - 2,00 01 0,0037
2,01 - 4,00 02 0,0075
4,01 - 6,00 03 0,0125
6,01 - 10,00 04 0,0185
10,01 - 14,00 05 0,0285
14,01 - 20,00 06 0,0375
20,01 - 50,00 07 0,0750
50,01 - 75,00 08 0,1490
75,01 - 100,00 09 0,1850
100,01 - 150,00 10 0,2470
150,01 - 200,00 11 0,3700
200,01 - 300,00 12 0,5550
300,01 - 400,00 13 0,7400
400,01 - 500,00 14 0,9900
500,01 - 600,00 15 1,2500
600,01 - 700,00 16 1,6000
700,01 - 800,00 17 1,8500
800,01 - 900,00 18 2,0950
900,01 -
1.000,00 19 2,3500
1.000,01 -
1.500,00 20 3,1000
1.500,01 -
2.000,00 21 3,7000
2.000,01 -
3.000,00 22 4,9500
3.000,01 -
4.000,00 23 7,4000
4.000,01 - 5.000,00 24 9,2500
5.000,01+ 25 11,2500
ΠΗΓΗ THE TOC
ΑΙΧΜΕΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ
Mια ασυνήθιστα σφοδρή επίθεση για τους χειρισμούς της
κυβέρνησης κατά το κρίσιμο διάστημα του πρώτου εξαμήνου του 2015, εξαπέλυσε ο
Γιάννης Στουρνάρας.
Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας σήκωσε το γάντι που
έριξε ο πρώην Γ.Γ. Δημοσιονομικής Πολιτικής επί ημερών Βαρουφάκη και εκ των
πρωταγωνιστών της διαπραγμάτευσης εκείνη την περίοδο.
«Ειλικρινά λυπάμαι πολύ που η ομιλία του Νίκου Θεοχαράκη
πριν από τη δική μου ήταν ένα τέτοιο παράδειγμα κομματικοποιημένης πολιτικής,
αφού χρημάτισα κι εγώ υπουργός Οικονομικών στην κυβέρνηση την οποία χαρακτήρισε
σχεδόν αποικιοκρατική στην κομματικοποιημένη ομιλία του» τόνισε ο Γ. Στουρνάρας
σε ειδική εκδήλωση του LSE, ρίχνοντας και δεύτερη... ριπή με φόντο το τρίτο
Μνημόνιο και την επιβολή των capital controls το καλοκαίρι.
"Δεν μπόρεσε να παραδεχθεί ότι οι «γενναίες
διαπραγματεύσεις» που διεξήγαγε μαζί με τον Γιάνη Βαρουφάκη, οι οποίες οδήγησαν
στην αλλαγή του ονόματος από τρόικα σε θεσμούς, και μετακίνησε την τρόικα από
τα υπουργεία στο Χίλτον είχαν επίσης ένα κόστος. Αν υποθέσουμε ότι αυτό που
περιέγραψε ήταν τα οφέλη, το κόστος βεβαίως ανήλθε σε 86 δισεκ. ευρώ: Αυτό ήταν
το τρίτο μνημόνιο και οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν μετά
από εκροές καταθέσεων ύψους 45 δισεκ. ευρώ. Και αυτοί οι περιορισμοί στην
κίνηση κεφαλαίων επιβλήθηκαν για να διαφυλάξουν τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα
υστέρα από τις «γενναίες διαπραγματεύσεις» του κ. Θεοχαράκη και του κ.
Βαρουφάκη. Λυπάμαι που το λέω αυτό, αλλά είχα την υποχρέωση να πω τα πράγματα
με το όνομά τους".
Πηγή: www.iefimerida.gr